Reklamácia

Vrátenie tovaru zakúpeného v našom e-shope zasielajte na adresu iPhonárna.cz, Štefánikova 111/42, Brno, 612 00, tel.: 603 162 646.



K reklamácii nezabudnite vždy priložiť list s číslom účtu pre vrátenie peňazí a popisom závady.



Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo u osoby určenej na opravu bez zbytočného odkladu od zistenia vady. Ak tak urobí písomne alebo elektronicky, mal by uviesť svoje kontaktné údaje, popis vady a žiadosť o spôsob vybavenia reklamácie.

Kupujúci je povinný informovať predávajúceho o práve, ktoré si zvolil, pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len v prípade, ak kupujúci požiadal o odstránenie vady, ktorá sa ukáže ako neodstrániteľná.

Ak kupujúci neuplatní svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má rovnaké práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy.

Kupujúci je povinný preukázať kúpu tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie plynie od odovzdania/doručenia tovaru predávajúcemu alebo na miesto určené na opravu. Tovar by mal byť zabalený vo vhodnom obale, ktorý zabráni jeho poškodeniu počas prepravy, a mal by byť čistý a kompletný.

Predávajúci je povinný rozhodnúť o sťažnosti bezodkladne, najneskôr do troch pracovných dní, alebo ak je na rozhodnutie potrebné odborné posúdenie. Informáciu o potrebe odborného posúdenia oznámi kupujúcemu v tejto lehote. Predávajúci vybaví reklamáciu vrátane odstránenia vady bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, ak sa s kupujúcim písomne nedohodne na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, ako keby išlo o podstatné porušenie zmluvy.

Ak predávajúci odmietne vadu odstrániť, kupujúci môže požadovať primerané zníženie ceny alebo odstúpiť od zmluvy.

Záručná doba sa predlžuje o čas od uplatnenia reklamácie až do vybavenia reklamácie alebo do doby, keď je kupujúci povinný vec prevziať. Ak dôjde k výmene tovaru alebo jeho časti, zodpovednosť predávajúceho sa uplatňuje, ako keby bol tovar alebo jeho časť zakúpený ako nový.

Ak nie je možné sledovať stav reklamácie online, predávajúci sa zaväzuje informovať kupujúceho o vybavení reklamácie e-mailom alebo SMS správou podľa požiadavky kupujúceho.

V prípade oprávnenej reklamácie má Kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov.

Predávajúci sa zaväzuje vybaviť reklamáciu potrebného tovaru (kočík, zdravotné pomôcky a pod.) vrátane odstránenia vady bez zbytočného odkladu, najneskôr do 20 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa s Kupujúcim písomne nedohodne na dlhšej lehote. Prípadne môže poskytnúť náhradný výrobok po dobu trvania reklamácie.

Zrušenie objednávky a odstúpenie od zmluvy

Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru alebo poslednej časti dodávky bez ohľadu na spôsob prevzatia tovaru alebo platby. Táto lehota má kupujúcemu umožniť, aby sa primerane oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.

Kupujúci je tiež oprávnený kedykoľvek pred dodaním tovaru odstúpiť od zmluvy.

Odstúpenie od zmluvy kupujúci zašle alebo doručí predávajúcemu do 14 dní. Kupujúci nemusí uviesť dôvod, pre ktorý od zmluvy odstupuje. Pre uľahčenie komunikácie je vhodné v odstúpení od zmluvy uviesť dátum nákupu alebo číslo zmluvy/predajného dokladu, bankový účet a zvolený spôsob vrátenia tovaru.

Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu plnú sumu zodpovedajúcu cene tovaru a nákladom zaplateným za jeho dodanie do 30 dní od odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým bola prijatá platba od kupujúceho. Ak predávajúci ponúka viacero možností v rámci určitého spôsobu dodania, je povinný vrátiť kupujúcemu najlacnejšiu z nich. Kupujúci je povinný zakúpený tovar odoslať alebo odovzdať predávajúcemu najneskôr v rovnakej lehote. Tovar by mal byť predávajúcemu vrátený (nie na dobierku) kompletný, najlepšie v pôvodnom obale, a nesmie javiť známky opotrebovania alebo poškodenia. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.

Ak je vrátený tovar poškodený v dôsledku porušenia povinností kupujúceho, predávajúci je oprávnený uplatniť si voči kupujúcemu nárok na náhradu škody za zníženú hodnotu tovaru a započítať si ju s vrátenou sumou.

Výnimky: právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť v zmluvách o dodaní digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči, alebo v zmluvách o poskytnutí služieb, v oboch prípadoch za predpokladu, že plnenie bolo uskutočnené s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy; v zmluvách o poskytnutí služieb alebo tovaru (vrátane zmlúv o poskytnutí služieb a tovaru) sa právo na odstúpenie od zmluvy neuplatňuje. pri zmluvách o dodávke tovaru a služieb vrátane alkoholických nápojov, ktorých cena závisí od výkyvov na finančnom trhu nezávisle od vôle predávajúceho; pri zmluvách o dodávke tovaru prispôsobeného želaniam spotrebiteľa alebo pre jeho osobu; a pri zmluvách o tovare podliehajúcom rýchlej skaze, tovare, ktorý bol nenávratne zmiešaný s iným tovarom alebo bol vyňatý zo zapečateného obalu a z hygienických dôvodov ho nemožno vrátiť; na dodanie zvukových alebo obrazových nahrávok alebo počítačových programov, ak kupujúci poškodil ich pôvodný obal; na dodanie novín, časopisov alebo iných periodík; na zmluvy o ubytovacích, dopravných, stravovacích alebo rekreačných službách poskytovaných v stanovenej lehote alebo na zmluvy uzavreté verejnou dražbou podľa zákona upravujúceho verejné dražby.

FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

×