Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

Tieto obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode www.iphonarna.sk. Podmienky bližšie upresňujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho.


Kontaktné údaje


Názov: J&L Industries s.r.o.
Sídlo: Štefánikova 111/42, 612 00, Brno
IČ: 04677285

DIČ:CZ04677285

Zapísaná v obchodnom registri Krajského súdu v Brne

Telefón: +420 603 162 646, +420 775 224 220 
E-mail: info@iphonarna.sk

Kontaktná adresa: Štefánikova 111/42, 612 00, Brno

Prevádzková doba: Po - Pi 8:30 až 18:00 hod.

So 9:00 až 12:00 hod.

NE Zatvorené.


Číslo účtu: 7770165663/5500

Informácie


Informácie o tovare a cene uvádzané predávajúcim sú záväzné s výnimkou evidentnej chyby. Ceny sú prezentované vrátane všetkých daní (napr. DPH) a poplatkov, okrem nákladov na doručenie tovaru.. 

Prijímané spôsoby platby sú: hotovosť, prevod na účet a dobierka. Predávajúci nepožaduje žiadne poplatky v závislosti od spôsobu platby. 

Prijatie ponuky s dodatkom alebo odchýlkou nie je prijatím ponuky. 

Potvrdenie obsahu zmluvy uzavretej v inej ako písomnej forme, ktoré vykazuje odchýlky od skutočne dohodnutého obsahu zmluvy, nemá právne účinky. 

Prevzatie nevyžiadaného plnenie zo strany kupujúceho neznamená prijatie ponuky.

Predávajúci si vyhradzuje právo pred dodaním tovaru, kedykoľvek odstúpiť od zmluvy či zrušiť objednávku bez udania dôvodu.

Fotografie uvedené na stránkach obchodu odpovedajú predávanému tovaru.


Doručovanie tovaru


Predávajúci dodá tovar kupujúcemu kompletný, najneskôr do 10 dní od potvrdenia objednávky, ak u jednotlivého tovaru nie je uvedená iná lehota na dodanie. Ak je pri tovare uvedené "skladom", predávajúci tovar odošle najneskôr do dvoch pracovných dní. Kupujúci je povinný tovar prevziať a zaplatiť. Kupujúcemu sa odporúča, aby si tovar pri prevzatí čo najskôr prekontroloval.

Doklady k tovaru, predovšetkým daňový doklad, potvrdenie a certifikáty, odošle predávajúci kupujúcemu ihneď po prevzatí tovaru, najneskôr do dvoch dní od prevzatia tovaru spotrebiteľom.

Ak nie je dohodnuté inak a zákazník si tovar nevyzdvihne do dvoch dní od vystavenia objednávky, je predajca oprávnený objednávku zrušiť.

Ak o to požiada kupujúci, potvrdí mu predávajúci v písomnej forme, v akom rozsahu a po akú dobu trvajú jeho povinnosti z chybného plnenia a akým spôsobom môže kupujúci práva z nich uplatniť.

Cena a spôsob doručenia - objednaný tovar je možné prevziať osobne na predajni iPhonárna.cz, Štefánikova 111/42, 612 00, po predchádzajúcom potvrdení o výdaji. Prípadne doručiť prostredníctvom PPL po ČR za 89,- platbou prevodom či kartou. Posledné je doručenie dobierkou, tu je platba poštovného 89,- + 60,- dobierkové.

Ak nedodrží predávajúci lehotu na dodanie alebo odoslanie tovaru, poskytne mu zľavu z kúpnej ceny vo výške 2% z ceny ďalšieho nákupu. Ostatné nároky kupujúceho tým nie sú dotknuté.

Zrušenie objednávky a odstúpenie od zmluvy
Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru alebo poslednej časti dodávky, a to bez ohľadu na spôsob prevzatia tovaru či platby. Uvedená lehota je určená na to, aby sa kupujúci v primeranom rozsahu zoznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. 

Kupujúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť aj kedykoľvek pred dodaním tovaru. 

Odstúpenie od zmluvy kupujúci predávajúcemu zašle alebo odovzdá v 14 dňovej lehote. Kupujúci nemusí uvádzať dôvod, pre ktorý od zmluvy odstupuje. Pre uľahčenie komunikácie je vhodné v odstúpení uviesť dátum nákupu či číslo zmluvy / predajného dokladu, bankové spojenie a zvolený spôsob vrátenia tovaru. 

Predávajúci je povinný kupujúcemu vrátiť sumu plne zodpovedajúcu cene tovaru a zaplateným nákladom na jeho dodanie do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým platbu od kupujúceho prijal. Ak predajca ponúka v rámci určitého spôsobu dodania tovaru niekoľko možností, je povinný kupujúcemu nahradiť najlacnejšiu z nich. Najneskôr v rovnakej lehote je kupujúci povinný predávajúcemu zaslať alebo odovzdať zakúpený tovar. Tovar by mal byť vrátený predávajúcemu (nie na dobierku) kompletný, najlepšie v pôvodnom obale, nesmie javiť známky opotrebenia či poškodenia. Náklady na vrátenie tovaru nesie kupujúci. 

Ak je vrátený tovar poškodený porušením povinností kupujúceho, je predávajúci oprávnený voči kupujúcemu uplatniť nárok na náhradu zníženia hodnoty tovaru a započítať ho na vrátenú čiastku. 

Výnimky: Právo na odstúpenie od zmluvy nie je možné uplatniť pri zmluvách na dodanie digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči, či pri zmluvách o poskytovaní služieb, v oboch prípadoch za podmienky, že ku splneniu došlo s predošlým výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty pre dostúpenie od zmluvy; ďalej pri zmluvách na dodávku služieb alebo tovaru (vrátane alkoholických nápojov), ktorých cena závisí na výchylkách finančného trhu nezávisle na vôli predávajúceho; pri zmluvách na dodávku tovaru upraveného podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu a pri zmluvách na tovar, ktorý podlieha rýchlej skaze, u tovaru, ktoré bolo nenávratne zmiešané s iným tovarom, alebo vybrané z uzavretého obalu a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť; u dodávky zvukových či obrazových nahrávok alebo počítačových programov, ak kupujúci porušil ich pôvodný obal; u dodávky novín, časopisov alebo iných periodík; pri zmluvách o ubytovaní, doprave, stravovaní alebo využití voľného času poskytovaných v určenom termíne alebo pri zmluvách uzatváraných na základe verejné dražby podľa zákona upravujúceho verejné dražby. 


Práva a povinností zo závadného plnenia
Akosť pri prevzatí

 

Batéria nie je krytá zárukou - jedná sa o spotrebný tovar

 

"Mŕtve Pixely" je možné reklamovať v nasledujúcom prípade:

U uhlopriečky 11.6 do 13.3" - viac ako 5 mŕtvych pixelov

U uhlopriečky 15.4" do 17" - viac ako 6 mŕtvych pixelov

U uhlopriečky 21.5" do 27" viac ako 10 mŕtvych pixelov

 



Predávajúci predáva iba použitý tovar. Pokiaľ má prevzatý tovar nedostatky (napr. nemá zjednané alebo oprávnene očakávané vlastnosti, nehodí sa k obvyklému alebo zjednanému účelu, nie je kompletný, neodpovedá jeho množstvu, miere, hmotnosti, alebo akosť neodpovedá iným zákonným, zmluvným alebo aj predzmluvným parametrom), jedná sa o vady tovaru, za ktoré predávajúci odpovedá. 

Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť najneskôr do dvanástich mesiac od prevzatia tovaru podľa svojej požiadavky nárok na bezplatné odstránenie vady alebo na primeranú zľavu z ceny; ak to nie je k povahe vady neúmerné (najmä ak nemožno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu), možno uplatniť požiadavku na dodanie novej veci bez vád alebo nové komponenty bez vád, ak sa týka vada iba tejto súčasti.. 

Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od zmluvy môže kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške. 

Počas šiestich mesiacov od prevzatia tovaru sa predpokladá, že vada tovaru existovala už pri prevzatí tovaru.
Predávajúci nie je povinný nároku kupujúceho vyhovieť, ak preukáže, že kupujúci pred prevzatím o chybe tovaru vedel alebo ju sám spôsobil. 

U predávaného použitého tovaru predávajúci nezodpovedá za vady zodpovedajúce miere doterajšieho používania alebo opotrebenia. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za chybu, pre ktorú bola dohodnutá nižšia cena. Namiesto práva na výmenu má kupujúci v týchto prípadoch právo na primeranú zľavu. 

Zákonné práva z vád 

Keďže predávajúci predáva iba použitý tovar, odpovedá za vady vzniknuté po prevzatí tovaru v 12 mesačnej záručnej dobe alebo v dobe použiteľnosti uvedenej v reklame, na obale tovaru alebo v pripojenom návode. 

V tejto lehote môže kupujúci uplatniť reklamáciu a podľa svojej voľby požadovať u vady, ktorá znamená podstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o vadu odstrániteľnú či neodstrániteľnú):

•                 odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci; 
•                 bezplatné odstránenie vady opravou;
•                 primeranú zľavu z kúpnej ceny; alebo
•                 vrátenie kúpnej ceny na základe odstúpenia od zmluvy. 

Podstatné je také porušenie zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzatvorení zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by toto porušenie predvídala. 

U vady, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, ak ide o vadu odstrániteľnú či neodstrániteľnú), má kupujúci nárok na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.  

Pokiaľ sa vyskytla odstrániteľná vada po oprave opakovane (tretia reklamácia pre rovnakú vadu alebo štvrtá pre odlišné vady) alebo má tovar väčší počet chýb (najmenej tri chyby súčasne), môže kupujúci uplatniť právo na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy. 

Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté v dôsledku bežného opotrebovania alebo nedodržanie návodu na použitie. 

U vybraného tovaru sa predávajúci zaväzuje kupujúcemu ponúknuť rozšírenú zmluvnú záruku.

Vrátenie tovaru a reklamácia

 

 

Vrátenie tovaru zakúpeného na našom E-Shope prosím zasielajte na adresu: iPhonárna.cz, Štefánikova 111/42, Brno, 612 00, Tel.: 603 162 646.

 

Nezabudnite vždy priložiť dopis s číslom účtu pre vrátenie čiastky a prípadným popisom vady pri reklamáci. 

 

 

Vybavenie reklamácie


Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo osoby určené k oprave bez zbytočného odkladu od zistenia nedostatku. Urobí tak písomne alebo elektronicky, mal by uviesť svoje kontaktné údaje, popis chyby a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie. 

Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu, aké právo si zvolil pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, ak kupujúci žiadal opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná. 

Ak kupujúci nezvolí svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.. 

Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie beží od odovzdania / doručenia tovaru predávajúcemu alebo do miesta určeného na opravu. Tovar by mal byť pri preprave zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, mal by byť čistý a kompletný. 

Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do troch pracovných dní, rozhodnúť o reklamácii, prípadne o tom, že je k rozhodnutiu potrebné odborné posúdenie. Informáciu o nutnosti odborného posúdenia kupujúcemu v tejto lehote oznámi. Reklamáciu, vrátane odstránenia vady, predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, pokiaľ sa s kupujúcim písomne nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, ako by sa jednalo o podstatné porušenie zmluvy. 

Ak odmietne predávajúci odstrániť vadu veci, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny alebo odstúpiť od zmluvy. 

Záručná doba sa predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia alebo do doby, kedy bol kupujúci povinný si vec vyzdvihnúť. Ak dôjde k výmene tovaru alebo jeho časti, uplatní sa zodpovednosť predávajúceho ako by išlo o kúpu nového tovaru alebo jeho časti. 

predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia alebo do doby, kedy bol kupujúci povinný si vec vyzdvihnúť. Ak dôjde k výmene tovaru alebo jeho časti, uplatní sa zodpovednosť predávajúceho ako by išlo o kúpu nového tovaru alebo jeho časti. 

U oprávnenej reklamácie náleží kupujúcemu náhrada účelne vynaložených nákladov. 

Predávajúci sa zaväzuje reklamáciu tovaru nutné potreby (kočík, zdravotnícke pomôcky, a i.) vybaviť vrátane odstránenia vady bez zbytočného odkladu, najneskôr do 20 dní od jej uplatnenia, pokiaľ sa s kupujúcim písomne nedohodnú na dlhšej lehote. Alternatívne môže po dobu reklamácie poskytnúť náhradný výrobok.


Ochrana osobných údajov


Kupujúci súhlasí s tým, aby poskytnuté osobné údaje boli predávajúcim spracovávané a uchovávané v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov (č. 101/2000 Zb.) Za účelom plnenia predmetu zmluvy. Kupujúci má právo byť informovaný, aké údaje o ňom predávajúci eviduje, a je oprávnený tieto údaje meniť, prípadne písomne vysloviť nesúhlas s ich spracovávaním. Dozor nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. 

Kupujúci môže predávajúcemu oznámiť, že chce ukončiť zasielanie obchodných oznámení, a to na elektronickú adresu získanú v súvislosti s plnením zmluvy, bez toho aby mu tým vznikli akékoľvek náklady. 

Predávajúci sa zaväzuje osobné údaje kupujúceho neposkytnúť iným tretím subjektom než zmluvnému dopravcovi za účelom dodania tovaru. 

Predávajúci umožní nákup bez registrácie, pričom údaje neregistrovaných kupujúcich využije výhradne na plnenie predmetu zmluvy, nie na marketingové či obchodné účely.


Riešenie sporov


Vzájomné spory medzi predávajúcim a kupujúcim riešia všeobecné súdy. 

Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má podľa zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení, právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb. Subjektom, ktorý je oprávnený mimosúdne riešenie sporu vykonávať, je Česká obchodná inšpekcia. Bližšie informácie sú dostupné na webových stránkach www.coi.cz

Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh spotrebiteľa, a to iba v prípade, že sa spor nepodarilo s predávajúcim vyriešiť priamo. Návrh možno podať najneskôr do 1 roka odo dňa, kedy spotrebiteľ uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho prvýkrát.. 

Spotrebiteľ má právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR.


Predávajúci sa zaväzuje usilovať prednostne o mimosúdne riešenie sporov s kupujúcim, pokiaľ je kupujúci neodmietne.


Tento postup nie je mediáciou podľa zákona č. 202/2012 Zb. O mediácii, v platnom znení, ani arbitrážou podľa zákona č. 216/1994 Zb. o rozhodcovskom konaní a výkone rozhodcovských nálezov, v platnom znení, a jeho využitie nie je dotknuté oprávnenie strán obrátiť sa so svojím nárokom na Českú obchodnú inšpekciu či na súd. 

Po dobu trvania rokovania o mimosúdnom urovnaní sporu nebeží ani nezačnú plynúť premlčacie a prekluzívne lehoty podľa občianskeho zákonníka, kým jedna zo strán sporu výslovne neodmietne v rokovaní pokračovať. 

Dozor nad dodržiavaním povinností podľa zákona č. 634/1992 Zb. O ochrane spotrebiteľa, v platnom znení, vykonáva Česká obchodná inšpekcia (www.coi.cz).

 



Ostatné


Kupujúcim sa pre účely týchto obchodných podmienok rozumie spotrebiteľ, ktorým je človek, ktorý na rozdiel od predávajúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy nejedná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, ani v rámci samostatného výkonu svojho povolania. 

Predávajúcim sa pre účely týchto obchodných podmienok rozumie podnikateľ, ktorý na rozdiel od kupujúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania. 

Spätný odber elektrozariadení a iných výrobkov 
Predávajúci zaisťuje spätný odber elektrozariadení z domácnosti a oddelený zber elektroodpadu, batérií a akumulátorov, v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Zákazník je oprávnený odovzdať staré elektrozariadenia pri nákupe nového obdobného elektrozariadení alebo batérií či akumulátorov na prevádzke predávajúceho. 

Zákazník je taktiež oprávnený vrátiť elektrozariadenie, elektroodpad či batérie alebo akumulátory v zberných dvoroch určených ku zberu uvedeného odpadu v príslušnej obci. 

Predávajúci ďalej zaisťuje spätný odber elektrozariadení od domácností zdarma priamo v domácnosti, pokiaľ si zákazník objedná tovar podobného typu a použitia. Spätný odber sa vzťahuje na elektrozariadenia v počte odpovedajúcemu objednanému tovaru. 

Elektrozariadenia, elektroodpad, batérie ani akumulátory nesmú byť odstraňované spolu so zmesovým odpadom, ale musí byť odkladaný na miestach k tomu určených, tzn. v zberných dvoroch alebo miestach ich spätného odberu, napr. na miestach uvedených vyššie. Uvedené zariadenia a odpady budú ďalej využité k výrobe nových zariadení. Nebezpečné a škodlivé látky z týchto zariadení a odpadov môžu poškodiť životné prostredie či ľudské zdravie. 

Ostatné tu neuvedené záležitosti sa riadia občianskym zákonníkom (č. 89/2012 Zb.), zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) a ďalšími právnymi predpismi, v znení neskorších právnych predpisov. 

Zmluva a otázky súvisiace sa riadia českým právom. 
Zmeny obchodných podmienok v inej než obojstranne odsúhlasenej písomnej forme sú vylúčené.

Tieto obchodné podmienky sú účinné od 20. júna 2020.

×